Transformatie van stenenfabrikant naar toonaangevend merk.
Positionering Strategie Brand design Digital Design Motion Design
Uitdaging Rodruza, een Nederlands familiebedrijf met een rijke historie dat al generaties lang hoogwaardige gevelstenen produceert. Het verhaal van Rodruza begint aan de Waal in Nijmegen. We herpositioneren Rodruza in een tradionele markt om een breder segment aan te spreken. Nationaal en internationaal. Stap voor stap, evolutie, geen revolutie.
Strategie Rodruza's identiteit evolueert rond hun stenen. Die bepalen wie ze zijn. We vertellen het verhaal vanuit de puurheid van het product. De steen staat centraal, niet alleen als visuele aanwijzing - maar ook als het verhaal van Nederlands design. Eerlijk, puur en levendig. Het verhaal van Rodruza vatten we samen in één zin:
Living bricks.
Hiermee verwijzen we naar 1. de esthetiek die de stenen aan gebouwen toevoegen, 2. het duurzame en natuurlijke karakter van het product en het bedrijf en 3. de mensen die bij Rodruza werken. Zij 'leven' als het ware voor hun product.
Resultaat Eenvoud, helderheid en kracht zijn de visuele uitgangspunten. Om de diepgewortelde historische relevantie te benadrukken, gebruiken we in het logo een lettertype dat verwijst naar Nederlandse architectuur uit de vroege twintigste eeuw. De visuele identiteit wordt geïmplementeerd in alle media, zowel analoog als digitaal. Nadat we uitgebreide richtlijnen hebben opgesteld, blijven we nauw samenwerken met Rodruza om ervoor te zorgen dat de uitrol consistent, duidelijk en vol impact blijft.
De stijl van Rodruza is krachtig en herkenbaar door de heldere vlakverdeling, korte koppen in grote typografie en het gebruik van krachtige fotografie.
Wil je meer weten over dit project? Bel René, 06 22 64 14 29