Rodruza's transformatie van stenenfabrikant naar merk.
Rodruza, een Nederlands familiebedrijf met een rijke historie dat al generaties lang hoogwaardige gevelstenen produceert. We herpositioneren Rodruza in een tradionele markt om een breder segment aan te spreken. Nationaal en internationaal.
Positionering Strategie Corporate Design Digital Design Motion Design —
UITDAGING Rodruza is al generaties lang een oerhollandse fabrikant van hoogwaardige gevelstenen. Het doel is om het marktaandeel te vergroten en -segment verleggen. Hoe kunnen we Rodruza herpositioneren in een relatief tradionele markt om een breder segment aan te spreken? Nationaal en internationaal. Stap voor stap, evolutie, geen revolutie.
STRATEGIE Rodruza's identiteit evolueert rond hun stenen. Die bepalen wie ze zijn. We vertellen het verhaal vanuit de puurheid van het product. De steen staat centraal, niet alleen als visuele aanwijzing - maar ook als het verhaal van Nederlands design. Eerlijk, puur en levendig. Het verhaal van Rodruza vatten we samen in één zin: Living bricks. Hiermee verwijzen we naar 1. de esthetiek die de stenen aan gebouwen toevoegen, 2. het duurzame en natuurlijke karakter van het product en het bedrijf en 3. de mensen die bij Rodruza werken. Zij 'leven' als het ware voor hun product.
RESULTAAT Eenvoud, helderheid en kracht zijn de visuele uitgangspunten. Om de diepgewortelde historische relevantie te benadrukken, gebruiken we in het logo een lettertype dat verwijst naar Nederlandse architectuur uit de vroege twintigste eeuw. De visuele identiteit wordt geïmplementeerd in alle media, zowel analoog als digitaal.
Wil je meer weten over dit project? Bel René, 06 22 64 14 29